O alimentatie sanatoasa nu inseamna numai produse naturale preparate in casa fara Maggy sau alte minuni.
Ideal este sa stii sa combini alimentele astfel incat sa nu pui pe tine si sa ramani totodata sanatos.

Incerc sa elimin carnea din alimentatie si odata cu ea toate produsele grase si prajelile, toate sucurile in comert fie ele asa zis naturale.

Nu este foarte usor tinand cont ca viata mea alimentara a fost o perioada destul de dezordonata, insa ma straduiesc.

Semnalul de alarma a durat doua saptamani si a fost dat de catre o criza de colecist foarte dureroasa cumulata cu dureri abdominale.

Intr-adevar nu s-a tras numai de la alimentatie, ci si de la oboseala si stressul acumulate.

Oricum a fost destul de neplacut si am avut cateva zile in care tot ce am putut manca au fost morcovii si in afara de urcat in masina si dus la job nu am facut nimic altceva decat sa dorm si sa stau in casa potolita fara absolut nici un efort fizic.

Ideea este sa iti faci timp de tine pentru ca respectul fata de propria persoana inseamna in primul rand respectul fata de propriul organism.

Organismul functioneaza ca si un calculator si atat timp cat nu ii administram programele compatibile lui, in speta alimentatie sanatoasa si odihna nu va functiona cum trebuie.
Si oricat de mult ne-am bate cu pumnii in piept ca suntem supra zei si eroi, acest lucru nu exista decat poate doar in tinerete si daca exista o genetica buna, pentru ca odata cu varsta energia si pofta de viata scad.

„Suntem ceea ce mancam” este adevarat. Asa cum am spus alimentele influenteaza functionarea organismului, tonusul si in speta creierul.

Teoriile pana la urma le stim cu totii, iar ca natie suntem destul de buni la acestea.

Importanta este insa practica, iar alimentatia influenteaza tot ceea ce facem.

Stiu ca este mai greu sa fierbi legume si sa le prepari decat sa arunci in tigaie niste cartofi gata curatati si taiati care in combinatie cu o bucata de carne, eventual de porc sa iti aduca cina „perfecta”, insa lucrurile bune cer o investitie de timp mai mare, efectele lor fiind pe termen lung.

Inceputul este greu in toate, iar pe masura ce zilele trec o sa iti faca placere sa iti dedici tie mai multa atentie, chiar daca asta inseamna plimbare prin piata in cautarea produselor cu adevarat naturale aduse de catre taranii producatori si nu de catre comerciantii care le cumpara en-gros si le aranjeaza frumos pe taraba, chiar daca asta inseamna sa citeste ceva despre modul in care poti combina alimentele sau cum le poti prepara ca sa isi pastreze toate vitaminele.

Plecand de la piete si legume si fructe vreau sa va spun ca acestea daca sunt cu adevarat sanatoase si fara sa contina azot sau alte chimicale care le-au fortat cresterea este normal sa mai aiba defecte.

Doar fructele si legumele a caror crestere a fost fortata cu chimicale arata ca si pictate, fara absolut nici un efect.

Si daca tot am ajuns la acest punct tin sa adaug ca nu cred in eficienta produselor magice de slabit sau de infrumusetare si imbunatatire a conditiei fizice peste noapte.

Apa este foarte importanta, specialistii nu spun de nebuni sa consumam 2 litri pe zi.
Iar daca nu iti place apa simpla, stoarce lamie in ea si adauga eventual si cateva frunze de menta proaspete sau uscate daca iti place menta si va iesi cea mai buna bautura racoritoare; sau poti face ceaiuri calde, iar pentru vara poti sa le racesti si sa adaugi chiar gheata in ele.

Sunt convinsa ca ti-ar placea sa fi sanatos, sa ai pofta de viata si sa nu iti arati varsta si peste 20 de ani.
Am sa revin pe acelasi subiect, pana atunci te intreb: tu cum ai grija de sanatatea ta? Ce mananci?

“Suntem ceea ce mancam”

Comments

Tagged on:                                                                             

12 thoughts on ““Suntem ceea ce mancam”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.