Atunci cînd am fost întrebat dacă vreau o invitaţie la sesiunea de conferinţe Internet&Mobile World 2012 am răspuns afirmativ deşi, pe urmă, am stat să mă întreb ce să caut eu acolo. Chiar dacă activitatea profesională pe care o desfăşor este preponderent online, nu mă vedeam la acest eveniment decît dacă aveam timp de pierdut. Totuşi, mi-am zis, e un eveniment B2B care nu se adresează publicului larg, aş putea găsi ceva care să-mi folosească cel puţin informaţional dacă nu concret. Nu strica să consult agenda conferinţelor, aşa că am intrat pe site.
A fost momentul cheie al trecerii de la „ce să caut acolo” la „trebuie să ajung acolo”. Conferinţe care m-ar fi interesat, aproape una după alta. Şi cum aveau loc pe trei scene diferite, unele se suprapuneau. Era necesar să-mi stabilesc o agendă clară la care din ele aveam să asist.
Următoarea zi, înarmat cu agenda şi cu un cod de acces scris pe telefonul mobil, am ajuns la Romexpo puţin sceptic pentru că mai fusesem pe la evenimente unde se intra cu invitaţie/ecuson şi au existat neînţelegeri, încurcături. Care se rezolvă pînă la urmă dar sunt sîcîitoare.
Însă chiar de la intrarea în pavilion am rămas plăcut impresionat de buna organizare. Am fost preluat imediat, fără să pun eu întrebări sau să caut în stînga sau dreapta pentru a afla care e mersul, şi îndrumat către recepţie unde, pe baza codului, mi s-a înmînat rapid ecusonul. Nici vorbă de neînţelegeri. Asta a fost a doua chestie care mi-a plăcut: la recepţie mergea totul rapid, fără întîrzieri inutile.
Înainte de intrarea la standuri mi-a fost scanat ecusonul pentru acces. De fapt, ăsta a fost un aspect care m-a făcut să simt din plin că intrasem într-o lume digitală, interconectată, mobilă. Erai scanat peste tot: cînd intrai şi ieşeai din pavilion, cînd te duceai şi plecai de la o conferinţă, la standuri, atunci cînd voiai să-ţi laşi datele de contact, să te înscrii la vreo tombola (n-am cîştigat Nokia Lumia pentru care mă înscrisesem la standul Microsoft :D), fară să scrii hîrtii, să completezi formulare. Am întrebat ce rol au scanările şi unul din motive era cel statistic, pentru a vedea cît timp petrece cineva la o conferinţă sau în cadrul expoziţiei.
Cum era de aşteptat, cea mai intens populată zonă a reprezentat-o Networking Area unde oamenii stăteau la o discuţie de afaceri cu o cafea în faţă sau doar se odihneau în aşteptarea următoarei conferinţe. Bineînţeles, cu laptop-uri sau tablete în braţe 🙂
Nu m-apuc acum să prezint fiecare conferinţă în parte, ar lua prea mult. Însă s-a vorbit despre Facebook şi cum te poate ajuta în creşterea afacerii, despre utilitarul FBX (Facebook Ad Exchange) lansat doar de o săptămînă în România, despre serviciile de plăţi online şi cum pot fi integrate acestea cît mai bine în formatul şi design-ul site-ului, despre performanţă digitală, email marketing, SEO, etc.
Mi-a atras atenţia prezentarea făcută de Cosmin Daraban de la SilkWeb în cadrul conferinţei despre modalităţile de a te conecta cu clienţii şi de a construi o comunitate. De ce? Pentru că deşi a fost una concisă mi-a oferit informaţii preţioase din zona asta care va fi clar una de interes pentru mine. Mai jos aveţi un clip cu ceea ce am reuşit eu să înregistrez dar nu cred că am pierdut prea mult din expunere.
În pauza dintre două sesiuni, cu o cafea în faţă la Networking Area, discutînd cu două fete din staff-ul organizator şi cu o participantă, am ajuns la concluzia unanimă că, pentru un eveniment aflat la prima ediţie, organizarea a fost excelentă, cu puţine scăpări.
Eu aştept la anul ediţia a II-a, fiindcă de data asta în mod categoric n-o să mă mai întreb ce caut eu acolo. La cît mai multe ediţii!