Stau sub o streasina si ma gandesc cu groaza la modul in care am sa ajung acasa, in Bucuresti. Aud cum ploaia se zbate nebuna de acoperisul din tigla, cata vreme, iarba din fata constructiei este imbracata deja in rochia apei.
Imi aprind aproape pe pilot automat o tigara si urmaresc apoi, cum arde singura in scrumiera metalica.
Adaptarea masinii la conditiile meteorologice si la drumurile ce urmeaza a fi parcurse, reprezinta conditii pentru viata pasagerilor. Vremea devine schimbatoare, iar carosabilul poate sa devina periculos.
Partea tehnica, controlata si controlabila de componenta umana, raspunde efortului de a crea masuri in trafic si drumuri usor de parcurs, cu responsabilitate. Fara o masina echipata corespunzator, exista riscul de derapaje necontrolate, stabilitate redusa si eficienta scazuta la franare.
Afara ploua si desi toamna de-abia se face simtita, calatoria cu masina cere masuri in plus de siguranta. Cand vine vorba de cauciucuri de iarna cu jante auto adecvate, spun un da clar si am sa va si explic motivele.
Cauciucurile speciale pentru temperaturi scazute, pentru zapada sau gheata, pentru ploi abundente, sunt realizate din materiale care isi pastreaza flexibilitatea si sunt departe de a pierde aderenta pe asfalt. Diferentele sunt observabile in situatiile ivite pe parcursul unei calatorii, indiferent de durata acesteia.
Pe suprafata unor anvelope de iarna exista lamele special gandite, iar virajele devin mult mai sigure, deoarece lamelele sunt proiectate si pe flancul fiecarei anvelope. Designul benzii de rulare este unidirectional si permite evacuarea apei sau a noroiului de pe carosabil.
Jantele auto permit o mai buna racire a sistemului de franare, asigura un plus de stabilitate si au rol estetic.
Pe piata gasim cauciucuri ieftine care sa corespunda cerintelor din trafic. Montajul este indicat la inceputul sezonului rece si este necesara verificare presiunii cel putin o data pe luna. Altfel, la achizitionare, luati in calcul si roata de rezerva.