Autobuzele cu hydrogen sunt testate in 9 orase europene. In acest moment, Londra are trei astfel de autobuze si pe viitor intentioneaza sa aduca pentru transportul public 70.
Autobuzele eco inseamna 0 emisii de gaze, sunt mai tacute, iar calatorii spun ca asigura un transport flexibil si de calitate.

Bogota este capitale Columbiei, iar in anul 1994 reprezenta un exemplu al decadentei urbane.
Saracia si gunoiul infectau orasul, iar locuitorii nu aveau incredere în institutii si in leaderii politici.

Enrique Peñalosa a candidat pentru primaria orasului, cu un program politic bine documentat, incercand sa castige cetatenii de partea sa. Campania dusa a fost oarecum atipica.
Un exemplu ar fi faptul ca nu participa la dezbaterile politice televizate, dar impartea fluturasi electorali pe strazi, in baruri, umbla din usa in usa, discutand cu oamenii.

Jurnalistii care au monitorizat campania, sustin ca totul s-a desfasurat in totala neconcordanta cu rigorile si procedurile unei campanii obisnuite. Enrique Peñalosa colinda străzile Bogotei adunand gunoaiele sau dand alte exemple de comportament civic.

Ajuns primar, inamicul numărul 1 al lui Peñalosa era considerat –automobilul, acesta dorind sa transforme metropola Bogota intr-un oras eco-friendly, in care sa se circule doar cu mijloacele de transport in comun si bicicletele. Peñalosa face un apel la cetateni si ii invita sa mediteze la binele comunitatii.
In 1997, Agentia internationala de cooperare japoneza este invitata sa vina cu solutii la problema traficului din Bogota. Propunerea este, construirea unei retele de autostrazi suspendate in oras. Peñalosa ii invita pe specialistii japonezi sa-si vada de treaba prin alte parti si propune in schimb propria parerea: diminuarea dependentei de masina personala. Un oras poate fi prietenos fie cu oamenii, fie cu masinile, dar niciodata cu amandoua, suna credo-ul primarul.

Sistemul de transport public transmilenio este inaugurat in numai 36 luni.

S-a redus cu 50% rata victimelor cauzate de accidentele de circulatie.

Peñalosa dezvolta ideea unui oras in care toti locuitorii sa se simta egali, indiferent de statutul social, incercand sa rezolve ceea ce el considera a fi adevaratul conflict de clasa al societatilor contemporane: cel dintre posesorii de masina si restul lumii. Doreste ca cel care merge pe o bicicleta sa fie egal cu cel care conduce o masina. A construit un vast sistem de piste de bicicleta,  care ajunge sa totalizeze cateva de kilometri.

A facut strada principala din Bogota, Jimenez Avenue pietonala. Pe malul unui parau din apropiere, a fost construit un velo-drum verde de 35 km lungime. Drumul a legat cartierele bogate cu zonele sarace. Zilnic, zeci de mii de oameni fac naveta pe acest drum.

Eu fac naveta zilnic pe la Big Berceni si stau minute in sire in 381, deoarece se lucreaza la pasajul subteran, pasaj care a fost prevazut cu scopul de a fluidiza traficul din zona. Asadar, aducem mai multe masini daca strazile vor fi mai mari, pare logic pentru Romania?! Un alt exemplu pe care il intalnesc in drumul meu este reprezentat de minunea de pasarela construita catre Vacaresti, pasarela aparuta cu acelasi obiectiv.

Modernizarea e departe de a fi una eco prietenoasa, cata vreme tine departe insasi legatura cu natura in sine.

Un alt exemplu ar fi faptul ca atunci cand am timp liber, imi place sa imi aerisesc mintea, plimbandu-ma cu bicicleta. Mai bine spus, imi placea, deoarece, am constat faptul ca printre masini si in lipsa unor piste special amenajate, revin acasa mai obosita decat plec.

Cu ne aliniem practic Europei? Prin idei pe care le aplicam fara sa luam in calcul consecintele pe termen lung?

Un oras poate fi prietenos fie cu oamenii, fie cu masinile, dar niciodata cu amandoua

Comments

Tagged on:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.