Ma simteam obosita dupa o saptamana incarcata. Proiectelor pe care le aveam in plan, s-au alaturat altele. Am refacut agenda, am delegat activitati si oameni, am restructurat, reorganizat si toate au ajuns cu bine la final.  Oamenii erau multumiti, exista promisiunea onor noi colaborari. Lucrurile mergeau bine, ce sa mai!?

Cunosti  sentimentul de satisfactie dupa o cursa cu aparente obstacole? Sentimentul de final, cand realizezi ca nu a existat de fapt nicio piedica reala, ci doar frici, anihilate printr-o buna organizare si prin vointa?

Meritam un weekend relaxant, stiam asta, bateriile necesitau incarcare. Asa am si facut, insa printre momentele dedicate linistii, am rasfoit cateva carti legate de tehnici de vanzare. Imi erau necesare. Duminica seara, primesc un mail in care un amic avea nevoie urgenta de anumite componente, astfel incat pana marti sa poata livra produsul finit. Epuizase propriul stoc si comanda pe care o facuse, se pare ca era blocata pe drum. Omul muncitor de felul sau, adeptul calitatii si de altfel foarte serios. Dupa ceva momente de gandire, realizez faptul ca stiu pe cineva care l-ar putea ajuta. Chiar zilele trecute vorbisem cu Matei. Era chiar suparat  ca afacerea nu ii merge, a investit destul de mult si nu reuseste sa vanda. M-am bucurat la gandul ca pot face legatura intre cei doi prieteni, salvand pe o parte o situatie si pe de alta parte, aducand niste bani. Ii dau lui Matei un mail, ii scriu despre ce este vorba. Il sun si pe Mihai, el fiind cel care avea nevoie de componente, ii povestesc pe scurt de Matei. Matei nu raspunde insa la mail. Il sun si pe acesta. Nimic. Mai sun o data la un interval de cateva minute, trimit si un mesaj.

Matei imi raspunde luni dupa pranz la mesaj, nonsalant. Duminica se relaxeaza. Putea sa trimita obiectele marti dimineata. Miercuri ar fi ajuns cu siguranta.

Nu, nu ma mai intreb motivul pentru care sunt afaceri care prospera si altele care mor cand inca nu au prins aripi. Oamenii fac diferenta.

Altfel, recomand combine frigorifice de la Beko, cand diferenta consta in calitate si responsabilitate vis-a vis de nevoi si de un produs bine finit.

Ia decizii intelepte si nu te intreba de ce nu merge, intreaba-te ce anume nu faci bine, astfel incat nu merge!

In afaceri, diferenta o fac oamenii implicati.

Comments

Tagged on:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.