Diesel sau benzina? Electric

Industria automobilelor si politicile statelor privind mediul se indreapta spre solutii care sa protejeze mediul printr-o poluare cat mai mica, dar si prin consum minim de combustibili.

Astfel, cumparatorii sunt incurajati prin finantari sa cumpere masini hibride sau electrice, insa acestea din urma fie sunt inca prea scumpe, fie sunt dependente de acumulatori oferiti de producatori sau nu exista suficiente puncte de incarcare electrica. 

Interzicerea masinilor diesel in mari capitale europene dupa 2020

Oficialii parizieni au anuntat ca masinile care functioneaza cu motorina vor avea acces limitat in capitala franceza, limitare care deja este aplicata in Germania – unde sunt stabilite norme de poluare. Aceasta atitudine impotriva masinilor diesel a fost accentuata de scandalul Volkswagen, poluarea dovedindu-se mai intensa decat se stia. 

Olanda si alte tari au anuntat deja ca, incepand cu anul 2025, se vor putea comercializa pe teritoriul lor doar masini electrice (in Olanda, conform datelor raportate in 2016, 22,39% din totalul masinilor personale erau electrice).

 

Masinile care functioneaza cu benzina nu sunt considerate la fel de poluante, dar exista preconceptia unor soferi ca sunt mai mari consumatoare decat cele cu diesel. Multa lume alege masini hibride, care se pot alimenta cu benzina si curent electric, acestea fiind o solutie mai ecologica decat masinile care functioneaza doar cu combustibili.

Cele mai importante branduri din industria automobilelor au realizat deja modele hibride sau electrice, iar cine isi permite un BMW sau un Audi, de ce nu ar alege un astfel de model eco? Masinile eco au majoritatea un design incantator, iar piese auto pentru Audi, de exemplu, se pot procura la comanda in termen scurt daca nu sunt in stocul magazinelor de profil.

A avea o masina electrica in Romania

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA) a raportat, prin intermediul Agerpres, un clasament al celor mai vandute masini 100% electrice, in primele 10 luni ale anului 2017: BMW – 87 de unități, Mercedes-Benz (64), Volkswagen (40), Renault (38), Mitsubishi (24), Audi (14), Porsche (9).

Chiar daca modelele electrice sunt mai scumpe, in Romania exista doua mari avantaje pentru a alege o masina electrica: o finantare partiala din partea statului, dar si scutirea de impozite.

Marele dezavantaj pentru proprietarii români de masini electrice este dificultatea alimentarii pe distante mai lungi – benzinariile inca nu au si aceasta solutie de alimentare pentru masinile electrice.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *