In cadrul sesiunii din acest an al Galei Ecommerce, s-a discutat pe teme deosebit de interesante si de actuale, in ceea ce privesc cumparaturile online cu sau fara card de credit.
S-a pus accent pe increderea pe care trebuie sa o aiba clientii acestui gen de cumparaturi in magazinele care au drept activitate comertul online.
Bogdan Manolea a luat cuvantul si a atras atentia despre reticenta majoritatii clientilor in a-si declara datele personale,inclusiv CNP-ul in cadrul formularelor online in vederea efectuarii cumparaturilor.
Bogdan a facut si o simulare de cumparaturi online, aratand ca, prin intermediul cardului sau prin completarea formularului, erai scutit de a umbla cu bani lichizi la tine si de a intampina diverse probleme hilare cum ar fi lipsa banilor marunti in magazin la returnarea restului.
Simularea s-a facut cu un reprezentant din publicul prezent la sesiune.
S-a pus si problema colectarii datelor personale in vederea completarii formularelor de comanda online cat si despre caracterul confidential al acestora.
Doina Costache de la Google Resarch Romania a aratat ca romanii nu au incredere in cumparaturile
online de pe site-urile romanesti de profil.
Pe internet se pot face cumparaturi diverse. Se pot cumpara de la parfumuri si pana la trusouri pentru nou nascuti.
Doina Costache a precizat ca trebuie trezita curiozitatea clientilor romani pentru cautarea si cumpararea de marfuri online.
S-a afirmat in aceasta sesiune ca romanii devin tot mai atenti la ceea ce cumpara online si acorda o important deosebita acestui fapt.
Tot Doina Costache a spus ca Metro este primul magazin care si-a deschis propriul ecommerce magazin si ca un procent de 5% din cautarile pentru cumparaturile online se fac de pe telefoanele mobile-smartphone.
Business ownerii trebuie sa isi optimizeze site-urile si pentru cautarile de pe mobil.
Optimizarea constand in reducerea avalansei de mesaje inutile de pe site si recurgerea la modalitati care sa faca mai usoara cautarea si utilizarea de catre cumparator, care s-ar plictisi de multitudinea de butoane de pe pagina si ar renunta la cumparaturi.
Clientii trebuie incurajati sa isi lase datele personale, asigurati asupra caracterului confidential al datelor personale si stimulati sa cumpere prin metoda online, economisind timpul care este de la o vreme foarte limitat si deci trebuie dramuit in consecinta.
Invitat la aceasta conferinta, Bryan Eisenberg a adus in dicutie si participarea corporatiei Apple ,la promovarea ecommerce in perioada cat Steve Jobs era la conducerea sa a corporatiei Apple.
Bryan Eisenberg a tinut sa mentioneze faptul ca nu trebuie pierduta concentrarea asupra clientilor
genului de cumparaturi online si a adus in discutie mai multe branduri renumite cum ar fi: Apple, Microsoft, Nike, Adidas, Google si altele care participa masiv la comertul online.
Cel mai competitiv brand in domeniul ecommerce, este Amazon iar cel mai lent este Google dupa parerea lui Bryan.
In cadrul speech-ului sau Bryan Eisenberg l-a adus in discutie si pe Steve Jobs care si-a adus un mare aport la dezvoltarea ecommerce a lui Apple.
Pingback:Sesiunile de discutii eCommerce 2011 | iYli | Gaseste.info
Cu ocazia sesiunii ecommerce,am invatat multe.Am sa profit de moment sa-i trimit prietenei mele flori de ziua ei. 😉