Istoria E-commerce dateaza inca de la inventarea notiunii de “foarte vechi, vanzare si cumparare”, energie electrica, cabluri, calculatoare, modem si internet.

E-commerce a devenit posibil in anul 1991 cand internetul a fost initial infiintat pentru utilizare comerciala.
De la acea data, mii de intreprinderi si-au stabilit “resedinta” pe site-uri web.

Timid dar sigur, la inceput au existat doar cateva magazine care au avut curaj si au reusit in comertul electronic. Au castigat prin seriozitate si diversitatea produselor, si-au atras de partea lor clienti de toate varstele, dar mai ales tineri.

Tehnica a facut pasi mari in ultima vreme, cand un nou gadget a aparut triumfator pe piata comunicatiilor. Smartphone-ul! Cu sistem de operare symbian, android, windows.
Sigla trusted castigata de magazinul online drept urmare a serviciilor de calitate, i-a cucerit intru totul pe consumatorii de comert electronic.

Dar ce este in cele din urma E-commerce?
Comertul electronic sau E-commerce este termenul pentru orice fel de afacere sau tranzactie comerciala care implica transfer de informatii prin intermediul internetului. E-comerce acopera genuri diferite de afaceri, de la site-uri bazate pe vanzarea cu amanuntul, prin licitatie sau site-uri de muzica, a schimburilor comerciale, comercializarea bunurilor sau servicii intre corporatii.

E-commerce, permite consumatorilor sa faca schimb de bunuri si servicii pe cale electronica, fara bariere de timp sau distanta.
Comertul electronic s-a dezvoltat mult in ultimii ani, acest trend se accelereaza. In viitorul apropiat, granitele dintre ” conventional” vor face ca tot mai multe firme sa isi mute sectiuni ale operatiunilor pe internet.

In forma sa cea mai simpla, E-commerce inseamna vanzarea/cumpararea de produse sau servicii catre intreprinderi si consumatori prin intermediul internetului.
Termenul de comert electronic este folosit pentru a descrie plati criptate de pe internet.
Uneori aceste tranzactii implica transferul fondurilor in timp real de la cumparator spre vanzator. Acestea putandu-se efectua insa manual, prin intermediul EFT-POS aflate la comerciant.

Beneficiile comertului online comparativ cu comertul non-electronic: economie de timp, confort, fara risc.

Pe 30 octombrie ne revedem la Gala GPec 2012, gala in cadrul careia magazinele online vor afla cum se pozitioneaza fata de celelalte magazine inscrise in competitie si, mai ales, fata de cele direct concurente (benchmark), in urma evaluarii unui juriu format din 15 specialisti.
Ei sunt cei care analizeaza magazinele online inscrise la GPeC 2012:

  • Roxana Patrichi, User Experience Specialist
  • Cristian Mezei, Advanced Ideas
  • Mihai Ghita, SiteLab
  • Robert Anghel, Orange Romania
  • Cristina Andrei, BitDefender
  • Ioana Barbu, BitDefender
  • Sorin Manica, Allegro Group Romania
  • Doina Costache, Google Romania
  • Claudiu Murariu, PadiCode
  • Florinel Chis, Magendoo Interactive
  • Vlad Stanila, 2Parale
  • Cosmin Daraban, SilkWeb
  • Bogdan Manolea, Legi-Internet.ro
  • Gabriel Curcudel (Krumel), AdvertPoint
  • Marius Deak, GreenPixel
  • Radu Vilceanu, ContentSpeed
  • Cosmin Negrescu, SEOmonitor
  • Daniel Toma, Webdev

Totodata, Voice of Customer, vocea utilizatorilor tai, potentiali clienti, acei oameni care se uita la produse, browseaza prin pagini, poate chiar pun un produs in cosul de cumparaturi – dar dintr-un motiv sau altul, nu finalizeaza tranzactia, ofera un feedback.


Asculta mai multe audio instrumentala

In cazul in care vrei sa participi la GPeC 2012 solicita o invitatie gratuita la contact@gpec.ro pana vineri, 26 octombrie 2012, spunand numele complet, compania, functia si coordonatele de contact (telefon, e-mail). Organizatorii isi rezerva dreptul de a selecta participantii, iar locurile sunt limitate!

GPeC 2012 este un eveniment powered by Allegro Group
Susținut de: Orange Romania, VISA, FAN Courier, UIS, DPD Romania, Cronos Mobile, Zumzi, Koyos si Euroweb.
Cu sprijinul: CasaDeTraduceri, Tudor Tailor
Parteneri media: Wall-Street, 9AM, Startups.ro, AvocatNet, 2Parale, Kiss FM, LTV.ro, StandOut, FaceBrands, IAB Romania, Elevate, ComunicateDePresa, ShopMania, Trafic.ro, LaptopNews, ComputerBlog.

Bloggeri parteneri: Chinezu.eu; Sorin.Rusi.ro; LiviuTaloi.ro; CristianFilimon.com; Chetroni.com; LigiaAdam.ro; iYli.ro; Clickio.ro; VictorKapra.ro

Comert electronic in continua expansiune- Gala GPeC 2012

Comments

Etichetat pe:            

Un comentariu la „Comert electronic in continua expansiune- Gala GPeC 2012

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.