Peretele lateral al unei anvelope este plin de cifre si litere. Toate acestea inseamna ceva, dar descifrarea lor poate fi o provocare. Pentru a determina varsta unui pneu, va trebui sa stii doar numarul DOT.
Anvelopele fabricate dupa anul 2000 au un cod DOT format din patru cifre. Primele doua numere reprezinta saptamana in care a fost fabricat pneul. Urmatoarele doua reprezinta anul. O anvelopa cu un cod DOT de 1109 a fost produsa in saptamana 11 a anului 2009. Produsele cu un cod de trei cifre au fost fabricate inainte de anul 2000 si sunt un pic mai complicat de decodat. Primele doua cifre reprezinta saptamana, dar a treia cifra va spune anul din deceniul in care au fost create. Partea cea mai grea este a sti ce deceniu a fost acela. Unele anvelope realizate in anii 1990 (dar nu toate) au un triunghi dupa codul DOT, ce reprezinta deceniul respectiv. Dar pentru modelele fara acest triunghi, un cod „328” ar putea fi de la saptamana 32 din anul 1988 sau 1978.
In mod evident, aceste numere DOT nu au fost proiectate tinandu-se cont de consumator. Acestea au fost puse initial pe pneuri, pentru a facilita urmarirea anvelopelor si data de fabricatie a acestora de catre Adiministratia Sigurantei Traficului pe Autostrazile Nationale.
Pentru a complica si mai mult lucrurile, este posibil sa nu gasesti intotdeauna numarul DOT pe partea exterioara a anvelopei. Din cauza modului in care este fabricat un pneu, este de fapt mai sigur pentru tehnicianul de operare, in cazul matritei, sa imprime informatiile pe partea interioara a acestuia, astfel incat, unii producatori vor opta pentru punerea numarului acolo. Este inca posibil sa se verifice codul DOT, dar s-ar putea sa fie nevoie de ridicarea masinii pe cric. Pastreaza numarul DOT in minte data viitoare cand mergi la un magazin de anvelope dunlop.
Dupa verificarea datei fabricarii unei anvelope, inspecteaza-o vizual. Este recomandat sa verifici cauciucurile regulat pentru orice semn de imbatranire, cum ar fi denaturarea benzii de rulare sau fisuri mari sau mici in peretele lateral. Vibratiile sau o schimbare in proprietatile dinamice ale pneului ar putea fi, de asemenea, un indicator al problemelor cauzate de imbatranirea acestuia. Se recomanda o programare pentru inlocuirea anvelopelor daca apar astfel de simptome.