Motorul cu inductie este, probabil, cel mai comun tip de motor electric din lume.
Acesta nu are un comutator sau perii. In general, cu cat are mai putine parti in miscare si cu cat este mai simplu, cu atat orice dispozitiv are o longevitatea mai mare. Acest tip de motor este puternic si eficient. Este utilizat in trenurile noi diesel, aplicatii industriale, pompe, compresoare, ventilatoare, masini de spalat vase si nenumarate alte lucruri.
A fost nevoie de peste 60 de ani pentru a ajunge la inventarea motorului cu inductie. In anii 1820, Joseph Henry si Michael Faraday au descoperit si experimentat cu fenomenul de inductie. In anii 1830, Hippolyte Pixii dezvolta un generator de curent alternativ, iar in anii 1870, Elihu Thomson, Thomas Edison si Werner von Siemens se regasesc printre cei care dezvolta in continuare intelegerea noastra asupra inductiei in dinamuri. In anii 1880, aproximativ o duzina de pionieri AC notabili au dezvoltat transformatoare si generatoare de curent alternativ.
Motorul cu inductie este imbunatatit in timp, inginerii din domeniu gasind modalitati de a face motoarele mai mici si mai usoare, pastrand in acelasi timp capacitatea de producere a aceleiasi puteri.
Motoarele electrice de astazi sunt semnificativ mai mici comparativ cu cele ale inceputul anilor 1900. Unele motoare timpurii sunt inca in uz in prezent la fabricile istorice si centralele electrice.
Cum functioneaza motorul cu inductie
Are doua seturi de infasurari (cupru sau sarma de aluminiu spiralata pentru a forma electromagneti). Atunci cand infasurarile in stator sunt alimentate cu energie, induc curent in infasurarile rotorului (aceasta forta invizibila este denumita inductie).
Printre partile componente sunt: statorul, format dintr-un electromagnet in jurul partii exterioare a motorului; rotorul (armatura) – poate fi un set de bobine grele bine ambalate intr-un cilindru sau poate fi sub forma unui „colivii”. Mai vorbim de infasurari – fire de cupru sau aluminiu izolate si invelite in colaci in jurul unui miez de fier.
Fiecare infasurare pe stator de fier formeaza un pol diferit, acesti poli se vor inversa, provocand startul rotorului.
Avantajele motoarelor cu inductie
Capabile de a atinge o mare viteza, fara perii care sa se uzeze, acestea functioneaza cu grila de curent alternativ si sunt eficiente.
Cuplu motor – motorul cu inductie este capabil sa functioneze pe termen nelimitat in timp ce este blocat (atunci cand rotorul nu se poate intoarce). Acest motor nu este deteriorat asa cum majoritatea motoarelor ar fi atunci cand stagneaza. Utilizat in: accelararea unui motor pe gazolina, masini de inregistrare video / de date.
Braco este una dintre cele mai recunoscute companii din Romania ce se ocupa cu dezvoltarea, importul, productia si reparatia de motoare electrice. Aici veti gasi motorul potrivit pentru orice tip de aplicatie. Braco va ofera produse de calitate superioara, ce pot functiona chiar si in conditii de umiditate, praf, temperaturi extreme, fie cu un cuplaj direct, elastic sau cu fulii cu curele, cu functionare la curent continuu sau intermitent. Motoarele electrice Braco au o rezistenta in timp ridicata si o eficienta sporita.