Marketingul direct eficient depinde, mai mult decat orice, de capacitatea noastra de a percepe cat mai bine nevoile consumatorilor, precum si de abilitatea de a decide care va fi comportamentul clientilor si in ce mod, cand, unde si de ce ne asteptam ca ei sa se comporte altfel.
Marketingul direct se bazeaza pe faptul ca, dumneavoastra creati o banca de informatii referitoare la clientii individuali ( de exemplu, informatii preluate din comenzi, din cereri, din contacte ale serviciului de asistenta clienti, din chestionarele de cercetare a pietei, din listele externe). Folositi aceste informatii pentru a analiza cumparaturile clientilor si chestionarele. Acesta analiza, combinata cu oportunitatea oferita de baza de date de a contacta clienti in mod individual prin intermediul unei varietati de mijloace media, va permite sa realizati un numar de obiective.
O lista firme este foarte necesară și aduce multe beneficii unei afaceri, ca de exemplu o companie colaborează cu mai multe societati, insa mai exista firme de care nu se știe prea multe, firme care care ar putea fi foarte utile in activitatea pe care o întreprinde acea firmă, ba chiar sunt firme care pot fi potențiali clienți. Alegerea unui partener de afaceri se poate face cunoscându-i cifra de afaceri, un astfel de parteneriat se poate face foarte ușor dacă se ține cont de profitul obținut sau de pierderile avute si după numărul de angajați. Prin acest mijloc evitați situația de a va limita la întâlniri ca sa aflați informații / date firme care pot fi verificate mai greu și ar fi necesar de mult timp și de o plata suplimentara pentru întreaga echipă. Acum informațiile sunt disponibile oricând, fără costuri suplimentare, pentru a verifica fiecare firma in parte. Mai mult decât atât și mult mai simplu, puteți afla despre sediile sau locațiile in care își desfășoară activitatea, sau daca doriți să colaborați cu firme doar dintr-o anumită zonă, este foarte simplu de a selecta in ce județ și oraș aveți nevoie sau domeniul necesar. Având informațiile necesare, va rămâne doar sa pregătiți strategiile de marketing potrivite pentru fiecare tip de client pe care vreți să-l abordați, pentru că un client bine abordat poate face diferența între tine și concurenta.
O baza de date este un avantaj foarte mare pentru a va putea diferenția de concurenta.