Una dintre tarile in care practica de oferire a cadourilor pentru angajati este aproape o traditie, este chiar Japonia. In ultimii ani, in Romania, a inceput sa devina din ce in ce mai utilizat acest obicei si cu timpul, au aparut site-uri dedicate pentru lecadeau.ro.
Pentru companiile japoneze, oferirea de cadouri corporate este extrem de importantă. Un obicei adanc inradacinat, adesea implica sume uriase de bani cheltuite pe daruri extravagante si ritualuri traditionale.
Beneficiile de afaceri care pot fi acumulate din oferirea de cadouri corporate sunt variate, de la cresterea productivitatii pana la satisfactia angajatilor fata de longevitatea relatiilor cu clientii. Practicata bine si in conformitate cu etica afacerii, oferirea de cadouri, poate fi o parte vitala a sistemului de recompensare a personalului. Cu toate acestea, este necesar sa fie luate in considerare anumite detalii, de la ce fel de cadou este potrivit pana la faptul daca acesta ar putea fi interpretat gresit. In linii mari, puteti imparti cadourile corporate in doua categorii – cele care sunt acordate extern, unui client sau unei companii partenere si cele care sunt date intern, angajatilor, partenerilor.
Cadouri corporate externe
Multe companii aleg sa ofere un cadou relativ ieftin. Acestea pot varia de la hanorace pana la articole de papetarie de birou distribuite la conferinte si evenimente, e-books si altele. Acestea reprezinta o modalitate utila de a extinde baza de clienti, de a genera noi clienti potentiali si de a pastra imaginea si mesajul brandului vostru in mintea lor. Este posibil sa aveti un client preferat cu care lucrati de cativa ani si sa simtiti nevoia de a-l recompensa. In acest caz, este recomandat sa luati in considerare o forma de cadou mai scumpa, cum ar fi o activitate precum cina si un spectacol. Este important ca acest lucru sa nu fie vazut ca favoritism sau o forma de mita, ci doar o modalitate de a-i multumi.
Cadouri corporate interne
In ceea ce priveste cadourile corporate interne, majoritate intreprinderilor care spera sa atraga cele mai bune persoane sau sa mentina satisfactia si moralul angajatilor, utilizeaza o combinatie de salariu adecvat si un set de beneficii. Beneficiile obisnuite ale personalului variaza de cele mai multe ori de la asigurari medicale speciale pentru copiii angajatilor pana la zile de concediu recompensatoare. De ce? Nu doar ca fac oamenii sa se simta apreciati, insa au increderea ca au o valoare semnificativa in cladirea afacerii respective.